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SENATOR NEWLANDS: What is that in miles?
MR. ISMAY: It is in the ratio of 11 to 13; about 26 miles, I think.
SENATOR NEWLANDS: Mr. Ismay, did you have anything to do with the selection of the men who accompanied you in the last boat?
MR. ISMAY: No, sir.
SENATOR NEWLANDS: How were they designated?
MR. ISMAY: I presume by the officer who was in charge of the boat.
SENATOR NEWLANDS: Who was that?
MR. ISMAY: Mr. Weyl [Chief Officer Henry Wilde].
SENATOR NEWLANDS: And he was what officer?
MR. ISMAY: Chief officer.
SENATOR NEWLANDS: Was that done by lot or by selection?
MR. ISMAY: I think these men were allotted certain posts.
SENATOR NEWLANDS: Indiscriminately?
MR. ISMAY: No; I fancy at the time they had what they called, I think, the boat's crew list. That is all arranged beforehand.
SENATOR SMITH: Can you describe those rafts?
MR. ISMAY: There were none on board the ship.
SENATOR SMITH: Did you see any rafts actually in service?
MR. ISMAY: No, sir.
SENATOR SMITH: Is it customary for the White Star Line to carry rafts?
MR. ISMAY: I believe in the olden days we carried rafts.
SENATOR SMITH: Recently that has not been done?
MR. ISMAY: Not in the recent ships; no, sir.
SENATOR SMITH: Why? MR. ISMAY: I presume because they are not considered suitable.
SENATOR SMITH: Do you know what water capacity there was on that ship?
MR. ISMAY: I do not, sir.
SENATOR SMITH: I mean, when she was stove in, how many compartments could be flooded with safety?
MR. ISMAY: I beg your pardon, sir. I misunderstood your question. The ship was especially constructed to float with two compartments full of water.
SENATOR SMITH: She was constructed to float with two compartments full of water?

LE SÉNATEUR NEWLANDS : Qu’est-ce que c’est en miles?
M. ISMAY : C’est dans le rapport de 11 à 13; environ 26 miles, je crois.
LE SÉNATEUR NEWLANDS : Monsieur Ismay, avez-vous quelque chose à voir avec la sélection des hommes qui vous ont accompagné dans le dernier canot?
M. ISMAY : Non, monsieur.
LE SÉNATEUR NEWLANDS : Comment ont-ils été désignés?
M. ISMAY : Je suppose que c’était par l’officier responsable du canot.
LE SÉNATEUR NEWLANDS : Qui était-ce?
M. ISMAY : M. Weyl [l’officier principal Henry Wilde].
LE SÉNATEUR NEWLANDS : Et quel était cet officier?
M. ISMAY : Il était Chef officier.
LE SÉNATEUR NEWLANDS : Est-ce par tirage au sort ou par sélection?
M. ISMAY : Je pense que certains postes ont été attribués à ces hommes.
LE SÉNATEUR NEWLANDS : Sans distinction?
M. ISMAY : Non. Je crois qu’à l’époque, ils avaient ce qu’ils appelaient, je crois, la liste des équipages du canot. Tout cela était prévu à l'avance.
LE SÉNATEUR SMITH : Pouvez-vous décrire ces radeaux?
M. ISMAY : Il n’y en avait pas à bord du navire.
LE SÉNATEUR SMITH : Avez-vous vu des radeaux en service?
M. ISMAY : Non, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Est-il d’usage pour la White Star Line de transporter des radeaux?
M. ISMAY : Je crois que c’était dans l’ancien temps où nous transportions des radeaux.
LE SÉNATEUR SMITH : Cela n’a pas été fait récemment?
M. ISMAY : Pas dans les navires récents; non, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Pourquoi?
M. ISMAY : Je suppose que c’est parce qu’ils ne sont pas jugés acceptables.
LE SÉNATEUR SMITH : Savez-vous quelle était la capacité en eau de ce navire?
M. ISMAY : Non, monsieur.
LE SÉNATEUR SMITH : Je veux dire, quand il était en eau, combien de compartiments pouvaient être inondés en toute sécurité?
M. ISMAY : Je vous demande pardon, monsieur. J’ai mal compris votre question. Le navire a été spécialement construit pour flotter avec deux compartiments remplis d’eau.

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